Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Gong i jego przejmujący dźwięk

Gong i jego przejmujący dźwięk

Budowa gongów liturgicznych 2

Pozwala to na uzyskanie maksimum efektu przy jednym tylko uderzeniu! Uderzenie gongu sygnalizuje podniesienie kielicha zawierającego Hostię. Wierni muszą wykazać maksimum uwagi i koncentracji, gdyż wedle wiary katolickiej mają wtedy przed sobą ciało Jezusa Chrystusa, zbawiciela. W związku z tym wymagany jest stosowny szacunek. Nikt z uczestników mszy się wtedy nie odzywa. Cichnie muzyka i modlitwy. Cała uwaga skupiona jest na tym jednym punkcie.

Gong w związku z tym ma bardzo ważne zadanie do spełnienia. Nie dość, że sygnalizuje wiernym stosowny moment podczas mszy, to jeszcze musi swoim brzmieniem przedrzeć się przez wszelkiego rodzaju szumy. Jego konstrukcja ponadto pozwala na zachowanie echa, które słychać aż do odezwania się dzwonków. Sygnał ten mówi uczestnikom nabożeństwa, iż kielich z konsekrowaną Hostią został opuszczony i mogą powstać z klęczek.

Budowa gongu, jak zapewne zauważyliście, wspomaga odpowiednie wibracje, jakie przechodzą przez cały instrument po uderzeniu. Jego płaska powierzchnia nie może być w żaden sposób odkształcona. Inaczej zachowuje się gong płaski, a inaczej gong w formie pokrywy. Tego rodzaju gongi mają bardziej dudniący dźwięk (pierwsze, okrągłe wydają dźwięk bardziej metaliczny, brzęczący). Jest on o wiele niższy i bardziej nadaje się do wykorzystania w świątyni. Często stosuje się także gongi potrójne, których dźwięk jest niczym odgłos wodospadu – uderza kaskadowo, narasta i wypełnia myśli wiernych wyrzucając z nich każdą zbędną emocję.